W zwykły dzień, wychodząc do pracy, zatrzymujesz się i zauważasz pod samochodem kałużę oleju. Nawet jeśli to tylko kilka kropli, znalezienie wycieków oleju pod samochodem jest denerwujące. Dodatkowo niechlujne przecieki mogą sprawić, że Twój podjazd będzie wyglądał okropnie.
Nie ignoruj wycieku oleju. Poważnym problemem jest wyciek oleju z silnika od góry lub od dołu. Co więc powinien zrobić odpowiedzialny właściciel samochodu? Oczywiście napraw wyciek. Profesjonalny mechanik będzie w stanie wskazać dla Ciebie przyczynę wycieku. Ale w międzyczasie przedstawimy Ci kilka pomysłów na to, dlaczego z Twojego samochodu może wyciekać olej – i skąd może wyciekać olej.
Dlaczego z mojego samochodu wycieka olej?
Jeśli z twojego samochodu wycieka olej , jednym z typowych miejsc jest uszczelka miski olejowej. Ale może to nie być wyciek oleju z uszczelki miski olejowej. Może to być również wyciek osłony paska rozrządu lub wyciek z uszczelki wałka rozrządu. Istnieje wiele możliwych wyjaśnień wycieku oleju. Ale oto 8 głównych powodów, dla których z Twojego samochodu może wyciekać olej.
Najczęstsze powody, dla których z Twojego samochodu może wyciekać olej
Wkrótce omówimy najczęstsze powody, dla których z Twojego samochodu może wyciekać olej. Ale najpierw szybkie zastrzeżenie: na drogach jeżdżą niezliczone różne typy samochodów, z których wszystkie mogą powodować wycieki z niezliczonych lokalizacji. W związku z tym ta lista nie jest wyczerpująca – obejmuje po prostu niektóre z najczęstszych wycieków, takie jak wyciek oleju z pokrywy rozrządu i wyciek oleju z przodu silnika.
Nie chcesz już więcej inwestować w swój wysłużony samochód? Sprzedaj go w autokomis-skupaut.pl już dziś.
Wycieki oleju silnikowego są zwykle wynikiem złej uszczelki lub uszczelki, chociaż mogą być również spowodowane uszkodzonymi częściami, takimi jak pęknięta miska olejowa. Jeśli zauważysz, że w Twoim samochodzie wycieka olej silnikowy, źródłem może być co najmniej jedno z poniższych:
1. Uszczelka miski olejowej
Jednym z najczęstszych miejsc wycieku oleju jest uszczelka miski olejowej . Jak sama nazwa wskazuje, uszczelka miski olejowej zapewnia uszczelnienie między miską olejową a blokiem silnika. Jeśli z uszczelki wycieka olej , może to wskazywać na konieczność jej wymiany.
2. Uszczelka pokrywy zaworów
Jeśli z silnika wycieka olej od góry, może to oznaczać problem z uszczelką pokrywy zaworów.
Na górze silnika znajdziesz pokrywę zaworów chroniącą elementy wewnątrz głowicy cylindrów. Jak zapewne zgadłeś, uszczelka zapewnia uszczelnienie między głowicą cylindra a pokrywą zaworów. Warto zauważyć, że silniki Inline mają tylko jedną pokrywę zaworów (i uszczelkę pokrywy zaworów), podczas gdy silniki V-style mają dwie.
Z biegiem czasu uszczelka pokrywy zaworów zużywa się i staje się mniej skuteczna w uszczelnianiu oleju. Jeśli obszar wokół uszczelki pokrywy zaworów jest pokryty olejem, oznacza to, że czas wymienić część
3. Przednie i tylne uszczelnienia wału korbowego
Wał korbowy to wewnętrzny element silnika, który nieznacznie wystaje z obu końców silnika. Wystając trochę, może działać jako punkt mocowania zewnętrznego równoważnika harmonicznego i koła zamachowego lub flexplate. Na obu końcach wału korbowego znajdują się uszczelki, które zapobiegają wyciekaniu oleju z silnika. Często określa się je jako przednie i tylne uszczelnienia główne.
Jeśli wyciek z uszczelnienia wału korbowego jest niewielki, olej może zacząć gromadzić się na spodzie silnika. Ale jeśli jest to duży wyciek, może być widoczny wyciek oleju z przodu silnika.
4. Filtr oleju i korek spustowy oleju
Za każdym razem, gdy wymieniasz olej, korek spustowy oleju jest usuwany, a następnie ponownie instalowany. W tym samym czasie wymieniany jest również filtr oleju. Nie trzeba dodawać, że elementy te są tak często manipulowane, że często są źródłem przecieków.
5. Uszczelka lub uszczelka pokrywy rozrządu
Chociaż niektóre silniki mają pasek rozrządu , większość nowoczesnych zastosowań wykorzystuje łańcuch rozrządu. Łańcuch rozrządu jest smarowany olejem, a osłona rozrządu chroni łańcuch rozrządu. Uszczelka lub uszczelka pokrywy rozrządu utrzymuje olej tam, gdzie powinien być: wewnątrz pokrywy rozrządu.
Podobnie jak wiele innych części samochodowych, uszczelki pokrywy rozrządu z czasem zużywają się. W miarę zużywania się uszczelki olej może zacząć wyciekać z wnętrza osłony rozrządu. Czasami to sama pokrywa rozrządu jest zużyta, a nie uszczelka.
Jeśli olej wycieka ze środka silnika w pobliżu przodu, jest to zazwyczaj wyciek z osłony rozrządu. Ale mechanik będzie musiał sprawdzić twój pojazd, aby ustalić, czy należy wymienić pokrywę rozrządu lub uszczelkę pokrywy rozrządu, aby zaradzić wyciekowi oleju.
6. Uszczelki wałka rozrządu
Wycieki uszczelnienia wałka rozrządu są powszechne w silnikach, w których stosuje się pasek rozrządu, aby utrzymać synchronizację wałka rozrządu i wału korbowego. Podobnie jak wał korbowy, wałki rozrządu Twojego samochodu znajdują się po wewnętrznej stronie silnika. Silniki z górnym wałkiem rozrządu mają dwa (lub więcej) wałki rozrządu, z których oba nieco wystają, aby zapewnić punkt mocowania kół zębatych rozrządu lub kół zębatych. Uszczelka wałka rozrządu jest dopasowana do końca każdego wałka rozrządu i zapobiega wyciekaniu oleju z silnika.
Jeśli jest to wyciek z wałka rozrządu, olej powinien znajdować się z tyłu silnika pod pokrywą zaworów. Duży wyciek z wałka rozrządu może spowodować, że dym zacznie wydobywać się z komory silnika. Czasami możesz nawet poczuć zapach dymu, nawet go nie widząc. Mechanik może sprawdzić Twój pojazd, aby ustalić, czy zużyte lub uszkodzone uszczelnienie wałka rozrządu jest odpowiedzialne za wyciek oleju.
7. Uszczelka głowicy cylindra
Uszczelki głowicy są powszechnie znane z powodowania wewnętrznych przecieków, które mogą powodować problemy, takie jak zużycie chłodziwa i mieszanie się płynu chłodzącego z olejem. Ale uszczelki głowicy mogą również przeciekać na zewnątrz zarówno olej silnikowy, jak i płyn chłodzący. Szczególnie podatne na ten problem są silniki płaskie – zwane też bokserami.
8. Uszczelka lub uszczelka obudowy adaptera filtra oleju
Filtr oleju w Twoim samochodzie wkręca się w obudowę adaptera. I zgadnij co? Ta obudowa ma zwykle za sobą uszczelkę lub uszczelnienie, które może powodować przecieki. Jeśli Twój samochód jest wyposażony w filtr oleju z wkładem, wycieki mogą również pochodzić z pokrywy obudowy filtra oleju lub jego uszczelki.
Ale poczekaj – wyciek może być czymś innym niż olej silnikowy
Nie należy automatycznie zakładać, że płyn wyciekający z pojazdu to olej silnikowy. To, że wygląda jak olej silnikowy, nie oznacza, że jest to olej silnikowy. Twój samochód ma dużo płynów i może być trudno je odróżnić – zwłaszcza po uderzeniu w ziemię.
Jeśli pod samochodem zobaczysz kałużę, najlepszym sposobem ustalenia, czy to wyciek oleju, jest przyjrzenie się kolorowi płynu. Jeśli jest jasne, najprawdopodobniej woda spływa z układu klimatyzacji pojazdu . Jeśli jest jasnozielony, różowy, pomarańczowy lub niebieski, prawdopodobnie jest to chłodziwo. Ten rodzaj płynu może również mieć słodki zapach, co ułatwia jego identyfikację.
Przezroczysty żółty lub brązowy płyn jest zazwyczaj płynem hamulcowym . Jeśli płyn jest brązowy z czerwonawym odcieniem, prawdopodobnie jest to płyn przekładniowy. Płyn do wspomagania kierownicy również może być czerwony, więc wiele osób myli ten rodzaj płynu z płynem do skrzyni biegów .
Olej silnikowy ma kolor jasnobrązowy lub czarny. Jeśli zobaczysz kałużę z jasnobrązowym lub czarnym płynem, oznacza to, że z Twojego samochodu wycieka olej.
Na przykład Twój samochód ma płyn do skrzyni biegów , płyn hamulcowy i płyn chłodzący . Wiele pojazdów posiada również płyn do wspomagania kierownicy, płyn w mechanizmie różnicowym i płyn transferazy. Wszystkie te płyny mogą wyciekać z powodu zużytych lub uszkodzonych części.
Dlaczego ci to mówimy? Ponieważ nie chcesz wyciągać pochopnych wniosków, gdy Twój samochód ma przeciek. Natychmiast udaj się do specjalisty, aby mógł zdiagnozować i naprawić nieszczelność za Ciebie. Naprawienie problemu pomoże zachować zdrowie i szczęście Twojego samochodu. Ponadto nie będziesz już musiał ukrywać swojego zaolejonego podjazdu przed sąsiadami.
Czy można prowadzić samochód z wyciekiem oleju?
Nie należy prowadzić samochodu, jeśli z silnika wycieka olej od góry lub od dołu. Czemu? Olej jest łatwopalną cieczą, która może się zapalić w określonych warunkach. Zapalenie się oleju może spowodować pożar, który potencjalnie może zniszczyć pojazd.
To nie jedyny powód, dla którego nie powinno się prowadzić samochodu z wyciekiem oleju. Wyciek oleju może również spowodować przedwczesne zużycie uszczelek i węży gumowych, co oznacza, że konieczna może być ich wymiana wcześniej niż oczekiwano.
Co więcej, możesz stracić cały olej w wyniku wycieku. Nawet jeśli jest to mały wyciek, podczas jazdy może szybko przekształcić się w duży wyciek. Prowadzenie pojazdu z niskim poziomem oleju może poważnie uszkodzić silnik.
Z tych powodów najlepiej natychmiast zaprzestać prowadzenia pojazdu, jeśli wycieka z niego olej. Jak najszybciej skontaktuj się z profesjonalnym mechanikiem, aby naprawić wyciek oleju i zapobiec dalszym uszkodzeniom.
Czy naprawa wycieków oleju jest droga?
Koszt napraw w celu usunięcia wycieku oleju będzie się różnić w zależności od podstawowego problemu, który powoduje wyciek. Jeśli masz już dość napraw swojego auta i chciałbyś go szybko sprzedać, skorzystaj z usług skupu aut Piaseczno.
Na przykład, jeśli musisz wymienić uszczelkę miski olejowej, może to kosztować kilkaset złotych. Jednak naprawa wycieku oleju z paska rozrządu będzie droższa.
Cena może się znacznie różnić, dlatego zawsze z góry należy poprosić o oszacowanie kosztów naprawy.