Jak dochodzi do oszustw na Allegro?
Aukcja posiada treściwą formę, zachęcające zdjęcia, sprzedający wydaje się być kompetentną osobą, zaufaną. Dochodzi do transakcji i nagle wszystko się zmienia. Towar w ogóle nie zostaje wysłany lub przychodzi niezgodny z opisem. Kontakt zanika, a kupujący pozostaje na lodzie. Myślisz wtedy: zostałem oszukany na Allegro. Na szczęście ten największy polski serwis aukcyjny wychodzi naprzeciw takim przypadkom!
Program Ochrony kupujących – nie daj się oszukać!
Jeśli kiedyś przytrafiło Ci się coś podobnego, teraz jesteś pod ochroną i spokojnie możesz znowu kupować przez Internet. Program Ochrony Kupujących zapewnia zwrot pieniędzy za nieotrzymany towar lub mocno odbiegający od opisanego w aukcji. To naprawdę świetny krok Allegro w stronę jeszcze większej ochrony nad użytkownikami. Platforma jest bardzo dobrze rozwinięta i wciąż idzie naprzód!
Kwota, jaką możemy odzyskać, sięga aż 10000 złotych. Korzystając z systemu płatności Allegro mamy możliwość ubiegania się nawet o zwrot kosztów wysyłki.
Co zrobić, gdy zostaniemy oszukani? Skorzystaj z programu!
Zostałem oszukany na Allegro, co zrobić? Aby odzyskać pieniądze, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Mamy na to od 14 do 180 dni od daty złożenia zamówienia. Allegro potrzebuje wszelkie dokumenty do rozpoznania sprawy, między innymi danych sprzedającego, jak i kupującego. Rozpatrywanie wniosku zajmuje maksymalnie 30 dni roboczych. Zaleca się również dołączenie zgłoszenia o popełnieniu przestępstwa, jeśli mamy co do tego podejrzenia. Zwrot kosztów następuje w ciągu 7 dni roboczych.
Nie daj się oszustom
Coraz bardziej rozwijany sektor bezpieczeństwa internetowych zakupów na platformie Allegro jest ogromnym plusem, gdyż możemy czuć się pewnie. Program ochrony kupujących z pewnością przyniesie ogromne korzyści dla użytkowników, jak i portalowi. Nie daj się oszustom, bądź bezpieczny w Internecie!