Coraz więcej firm z Polski i nie tylko zajmuje się sprzedażą towarów z zagranicy. Krajem z jakiego najchętniej przedsiębiorstwa sprowadzają produkty są Chiny. Niskie ceny i szeroka gama różnorodnych towarów produkowanych w tym azjatyckim kraju kuszą przedsiębiorstwa wysokim zarobkiem z odsprzedaży. Chcąc sprzedawać produkty od naszych azjatyckich sąsiadów należy zastanowić się nad odpowiednim środkiem transportu. Najczęściej wybieraną formą transportu towarów jest transport morski. Firmy spedycyjne oferują dwa rodzaje transportu: transport kontenerowy lub tak zwana drobnica morska. Co zatem wybrać? Na to pytanie odpowiadają specjaliści ze https://www.statkiem.pl/
Transport kontenerowy
Transport kontenerowy, zwany także jako pełnokontenerowy, jak sama nazwa wskazuje, to transport drogą morską wielkich ilości towarów. Jeden klient musi wysłać co najmniej jeden cały zapełniony produktami kontener. Maksymalna waga towarów w kontenerze nie może przekroczyć 24 ton. Poza wymaganiami odnośnie wagi towarów, istotnym z punktu widzenia tej spedycji jest objętość załadunku. Załadunek musi objąć co najmniej kilkadziesiąt metrów sześciennych. Wymagania co do objętości uzależnione jest od rodzaju kontenerów. Większość firm spedycyjnych oferuje trzy rodzaje kontenerów. Kontener 20 DV o maksymalnej objętości do 21 ton. Kontener 40 DV o maksymalnej ilości załadunku do 22 ton. Kontener 40 HC o maksymalnej wadze załadunku do 24 ton. Maksymalna waga podana jest wraz z opakowaniem, czyli wybierając kontener do załadunku należy mieć na uwadze wagę towaru wraz z paletami, na których produkty są przewożone. Transport morski kontenerowy to rozwiązanie idealne dla dużych przedsiębiorstw, które sprowadzają wielkie ilości towarów z zagranicy. Z transportu kontenerowego korzystają także spedytorzy, którzy w imieniu klienta ściągają produkty z zagranicy. Transport morski jest alternatywnym rozwiązaniem dla transportu drogowego, kolejowego lub lotniczego. Należy wspomnieć także, że ta forma transportu jest bezpieczną drogą. W morskiej spedycji jest najmniej uszkodzeń towarów i najmniej zagrożeń, że towar zaginie w trakcie drogi z Chin do kraju docelowego.
Drobnica morska
Drobnica morska to transport małych ilości towarów drogą morską na preferencyjnych warunkach cenowych. Poprzez małe ilości należy rozumieć kilka ton produktów – maksymalnie 10 ton, których załadunek nie objął wielkością całego kontenera. Waga maksymalnego załadunku jest podana wraz z wagą opakowania, czyli z wagą palet niezbędnych do prawidłowego przewożenia towarów. Wspomniane zostało, że transport drobnicowy jest na preferencyjnych warunkach. Transport ten jest wiele tańszy niż transport kontenerowy, gdyż nie zajmuje aż tyle miejsca. Dodatkowo jest też tańszy niż przesyłki lotnicze, transport drogowy czy kolejowy. Dla porównania koszt transportu drobnicowego porównywalny jest do kosztu przesyłki lotniczej niewielkich gabarytów.
Zakończenie
Podsumowując, transport morski jest tanią i bezpieczną alternatywą dla spedycji drogą kolejową lub lotniczą. Spedycja morska ma dwa rozwiązania dla firm importujących towary: transport kontenerowy lub drobnica morska. Transport kontenerowy skierowany jest do przedsiębiorstw, które sprowadzają duże ilości towarów. Drobnica morska to idealne rozwiązanie dla firm początkujących oraz dla przedsiębiorstw, które zamawiają małe partie towaru. Firma nie musi na początek mrozić dużej ilości gotówki na sprowadzenie całego kontenera produktów oraz nie musi obawiać się o zbyt wysokie koszty transportowania, co jak wiadomo na początku działalności jest kluczowym aspektem jej funkcjonowania.