Rynek firm kurierskich nie jest łatwy. Panuje na nim silna konkurencja i trzeba stale udoskonalać swoje usługi, by się na nim utrzymać. Właśnie dlatego nie każdy podmiot wytrzymuje trudy prowadzenia tego typu działalności. Przekonała się o tym między innymi firma Geis. Dlaczego nie utrzymała się na polskim rynku? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.
Geis – od jednej ciężarówki po potężną flotę
Początki firmy Geis przypadają na okres tuż po drugiej wojnie światowej. Hans Geis pożyczył pieniądze na rozpoczęcie biznesu i kupić używaną, staroświecką ciężarówkę od zaopatrzenia armii niemieckiej. W pierwszych latach swojej działalności firma Geis wspierała migrację osób we wszystkich regionach powojennych Niemiec, będąc niemalże firmą przeprowadzkową. Dopiero w 1948 roku Hans Geis otworzył pierwsze, oficjalne biuro na terenie sklepu z drewnem w Baumbachu. W latach 50. XX wieku twórca firmy powiększył flotę aż do 22 pojazdów. Zatrudnił też 35 pracowników, spośród których znaczna część była rodziną Geisa. W latach 60, 70 i 80 firma stawiała na rozwój, dlatego szybko zyskała miano jednej z wiodących firm na rynku usług kurierskich. Była niezwykle popularna również w Polsce.
Geis wycofuje się z polskiego rynku
W 2019 roku Geis Parcel, czyli jedna ze spółek Grupy Geis, nagle zakończyła swoją działalność operacyjną w Polsce. W naszym kraju pozostały jedynie usługi spedycyjne. Wszyscy klienci regularnie korzystający z usług Geis Parcel musieli jednak znaleźć innego przewoźnika. Oczywiście to nie problem. Na polskim rynku działa bowiem wiele firm kurierskich. Najbardziej popularne są dzisiaj DPD, UPS oraz DHL. Z ich usług można korzystać poprzez ich własne strony internetowe albo za pośrednictwem zaufanych firm, takich jak Globkurier.pl, która stanowi swoistą wyszukiwarkę usług kurierskich – w najlepszej cenie oraz najszybszych. No ale dlaczego właściwie firma Geis nie utrzymała się na polskim rynku? Osiąga przecież znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych.
Dlaczego firma Geis nie działa już w Polsce?
Odpowiedź na powyższe pytanie jest zupełnie prosta. Firma Geis nie poradziła sobie z olbrzymią konkurencją. Jej usługi kurierskie nie spełniły oczekiwań i forma postanowiła z nich zwyczajnie zrezygnować. Środki przeznaczone na usprawnienie usług paczkowych zostały jednak zainwestowane w dalszy rozwój firmy i umocnienie pozostałych usług logistycznych oferowanych w Polsce. Grupa Geis nadal rozwija bowiem na polskim rynku spedycję, transport drogowy, lotniczy, morski oraz logistykę kontraktową.